Thursday, September 17, 2009

Salam Aidilfitri :)

Assalamualaikum wbt semuanya!!

Hampir sebulan senyap baru nak post update baru. Maafkanlah saya, tugasan di pejabat agak melimitkan saya untuk meng'update' blog ini :)

Dalam sebulan 2 ini, alhamdulillah ramai kawan2 saya yang sudah selamat melahirkan anak. Farrah, Ayu, Jie dan Ika sudah selamat melahirkan. Tunggu Shelly pulak yang sudah semakin sarat.

Saya sangat gembira untuk mereka, dan sedikit rasa teruja untuk mengandung kembali. Saya suka pengalaman mengandung sebenarnya. Pengalaman mengandungkan Insyirah sangat senang dan mudah, takde morning sickness, makan pun takde nak sekat2 atau alah...mmg best boleh makan apa sahaja.

Saya nak sangat mengandung, everytime saya jumpa orang mengandung saya akan cakap...eeee...bestnya awak pregnant, ni yg terasa jeles nih heheh.

Insya Allah bulan 4 tahun hadapan saya akan menimang anak yang kedua. Saya pun baru sahaja dapat pengesahan mengandung 2 bulan pada Sabtu lepas. Alkisahnya saya buat pregnant test sbb saya dapat berpuasa penuh bulan Ramadhan, mesti musykilkan sbb mesti one week akan bercuti puasa kalau tiada apa2.

Buat pregnant test, alhamdulillah saya mengandung 2 bulan. Allah kabulkan doa saya untuk dapat baby cepat walaupun Insyirah masih kecil. Insyirah sekarang ni baru berusia 11 bulan hehe.

Saya masih breastfeed Insyirah walaupun pregnant. Dan berhasrat untuk meneruskannya selepas bersalin baby baru sehingga dia berumur 2 tahun. Tandem breastfeeding ;) Harap sangat untuk menyusukan Insyirah sampai dia 2 tahun :)

Okla my dear readers, di kesempatan ini saya ingin memohon ampun dan maaf di atas segala kekurangan dan kesalahan saya yang sengaja mahupun tidak. Berdoalah agar kita semua dapat bertemu dengan Ramadhan yang akan datang.

Saya akan beraya di rumah ibu mertua pada pagi Raya dan kemudian terus pulang ke kampung di Pedas, N. Sembilan. Raya kedua kembali ke KL dan Raya ketiga beraya di Kota Bharu, Kelantan. Panjang sungguh perjalanan Raya saya pada kali ini :)

Selamat hari Raya semua !!

Wassalam

12 comments:

Ummu Auni said...

wah wah wah, tahniah siti!!
aku pula yg jealous :P

mudin001 said...

Bulan 4?

Samalah kita... :)

eLLe said...

mak aii siti, dah yang kedue? jelessnyaaa...kite yang 1st pon x lepas lagi, dah jeles org yg kedue plak..huhuhu..

insyallah bln oct ni, kite n aiza bakal menimang cahaya mata..harap2 semua selamat :)

also, x lupe nak wish selamat hari raya, maaf zahir batin..

r.o.l. said...

Salam, iena. Tahniah dan Selamat hari Raya, minta maaf jika ada silap. Sampaikan salam saya kepada keluarga.

Norliana Abdul Rahman said...

selamat hari raya iena!!

and congrats!!

IeNa said...

tq tq sumer, mohon doakan semuanya selamat k.

Aini..ko jgn jeles..nanti ko pi Tanah Suci nanti..doa bebanyak k moga diberikan kesempatan menimang anak lagi hehe ;) *wink wink*

Shell, moga ko and Aiza selamat melahirkan...aku pun tak sangka pregnant secepat ni..expect nak tunggu Insyirah setahun lebih..tapi Allah nak bagi rezeki..mmg syukur sgt2..sbbnya aku jeles giler korang sumer pregnant hehehe.

Mudin..sama eh? hehe..congrats2 jugak! Kim salam kat Walida eh :)

Syukran Rol, Selamat Hari Raya juga..kalau berkesempatan jemputlah ke rumah beraya..rumah saya dekat jek dengan rumah Faizal, your schoolmate dulu :)

Kak Yana, hehe tq tq..Kak yana biler lagi? muehehe...kim salam kat am k :)

azrin said...

k.ina... doakan sy plak. masih menunggu lg. huhu.

IeNa said...

Insya Allah azrin, didoakan moga awak cepat timang baby k :)

Farra Da Smiley said...

tahniah n take care tau..tandem nursing..ko mmg kuat semangat!

Anonymous said...

angah..dh g jmp dr pakar skt puan blom??
dr kte ape sal nyusukn insyirah even u ngh pregnant 2nd baby??
btw,ape address yg ade gmbr kawen angah tu??
kat fotopages spe???
i mean nme jurugambr tym u kawen??

IeNa said...

hehe farra, byk jugak cabarannya sbb rata2 akan suh aku stop breastfeeding especially org2 tua , tapi biler tanya 5-6doktor, semua kata boleh. AKu stick je ler dgn breastfeeding, cuma susu dah tak banyak sbb mmg biler nak masuk second trimester, susu akan berkurangan. Jadinya terpaksalah aku top up dgn formula sampai aku bersalin nanti.

Etah, dah tanya and doktor kata boleh. Cuma doktor kata kalau boleh ceraikanlah sbb ibu akan penat kalau mengandung sambil breastfeed baby. Kesianlah nak ceraikan susu insyirah,biar je ler selagi angah mampu. Kalu dah tak mampu tu nanti lain citer.

Apsal nak tau nama photographer kahwen angah? yg arrangekan ofismate angah jugak, zaki. luper dah nama photographer angah...dah 2 tahun maaaa...mana nk ingat.

etah said...

yeke..erm..
xpelah klu cmtu..
wah..nt blk tym abes thn 4,dh ader 3 ank buah..
nmpknye no hadiahla tok insyirah serta adek n spupunye itu..hahah~
yeke..la..br nk tgk gmbr angh dlm blog kwn angh tuh..
aritu ader dgr alng sebut,tp lpe la plak..huhuh~