Tuesday, June 05, 2007

Atuk saya

Assalamualaikum wbt,

Lama tak berupdate blog ini, maaflah yer, situasi dan mood tidak mengizinkan kdg2 hehe.

Last Friday, saya diserang flu non-stop...doc kata allergic level saya naik balik, mungkin atas faktor cuaca yang sekarang ni hujan...so dpt ubat mahal yang berharga 7 ringgit sebiji untuk turunkan allergic level..selama ni dpt pil selsema and panadol jek.

Yesterday, cuti lagi since my datuk terjatuh di bilik air dan dimasukkan ke ward. Kakinya sudah tidak lagi kuat dan bertongkat sekarang ini, lemah kerana diserang demam ketika kejadian. Melawat di Hospital Tuanku Ja'afar (dulu namanya Hospital Seremban) semalam..matanya tak henti2 mengeluarkan air mata sampai saya pun confuse, atuk saya ni rasa sebak ker atau apa. Bertanya adik saya Eqa what'd happened sebab dia terlebih dahulu sampai di hospital berbanding saya dan ibu ayah...adik saya pun memula anggap atuk saya sebak..tapi bila dah sepanjang petang dia di situ, dia rasa mmg air mata atuk saya tak boleh berhenti sbb time atuk saya gelak ketawa pun, air mata tu akan turun jugak. I think his tear ductus tak berapa functioning sgt kot.

First time dalam sejarah hidup saya, saya cium pipi atuk saya semalam waktu nak beredar balik ke KL...sebelum ni tak pernah sbb saya mmg segan nak cium pipi anggota keluarga lelaki saya, kecuali cium tangan time salam. Dulu macam segan sket..skang ni sejak nenek belah ayah saya pun sakit..and every time jumpa cium pipi nenek..so rasa mcm ok ler pulak cium pipi atuk. Rasa bersalah pulak saya, dah berapa kali rancangan nak balik kampung untuk jumpa nenek dan atuk tergendala gara-gara ada ad hoc matters yang perlu saya dahulukan, akhirnya kami berjumpa di hospital. Aduh, bersalah sungguh rasanya. Camnerlah nak jadi cucu yang baik ni Zurina ooii..insaf insaf!

Hari ni dapat tudung pemberian ofismate yang baru kembali dr Mekah, Allah...besar sungguh hati ini, tak dpt pergi sana, dapat tudung dr sana pun alhamdulillah :)

Ok yer, jumpa lagi insya Allah, doakan atuk dan nenek saya sihat kembali.

Assalamualaikum.

No comments: