Monday, June 06, 2005

6 Jun 2005

Assalamualaikum wbt,

6 Jun 2005

Genap umur saya 25 tahun pada hari ini.

Orang pertama yang wish birthday saya ialah diri saya sendiri pada pagi ini.

Mengucapkan selamat pada diri, dan semoga saya berubah menjadi insan yang lebih baik sebelum ini, dan berjaya mengejar segala impian saya.

Saya senyum pada diri ketika mengucapkan selamat hari lahir, dan kemudian saya sedih kerana umur saya sudah semakin singkat.

Saya teringat sepanjang 25 tahun saya wujud di bumi Allah ini, apa yang telah saya perbuat. Apa sumbangan saya kepada dunia, apa kesalahan yang saya telah lakukan sejak kecil sehingga kini.

Ketika saya berumur 22 tahun, saya pernah berazam pada umur saya 25 tahun nanti, perhaps this will become my turning point to become someone better, insya Allah. Bukannya saya mahu bertangguh berbuat kebaikan, tapi ketika itu saya sudah meletakkan azam, selepas 25 tahun nanti,i don't want to repeat the same mistakes that i used to do in life, and hopefully it will become my starting point to become a better person and muslimah in life insya Allah.

Doakan saya berjaya dunia akhirat. Perjalanan baru mengejar impian saya akan bermula pada hari ini, dan doakan saya istiqamah dan tabah mengharung kehidupan ini. Hopefully there will be no turning back after this. Insya Allah :)

Doakan saya, doakan saya.

Doakan kejayaan dan kesejahteraan saya dunia akhirat, dan doakan saya menjadi seorang mukminah sehingga saya bertemu Allah.

:)

Wassalam

2 comments:

Anonymous said...

Selamat Ulang Tahun ke 25..
Alhamdulillah kita semua ni masih dipanjangkan usia..byk atau tidak amal yg telah kita perbuat, lupakan saja tapi seringlah kita sama2 renungkan banyaknya kesilapan dan kealpaan yg kita perlakukan setiap saat mata terbuka..kadang2 kita merasa diri telahpun penat beramal, tapi seketika nanti kita juga terleka dan terlupa bahawa sedetik itu juga kita telah melakukan satu kesilapan @ kecuaian..

I like ur blog..moga apa2 yg baik bisa kita jadikan iktibar bersama2.. apa yg buruk kita jadikan sempadan..insyaAllah..

IeNa said...

Annum,

Terima kasih atas nasihat yang diberikan, moga Allah membalas dengan kebaikan :)

I do believe that all of us had gone through a life journey that i believe is not quite short, imagine 25 or 26 years of life journey of our own. I also believe that there were tremendous things that we'd learnt along the way, be them good or vise versa, favorable or not to us.

The final destination of our journey is subjected to what we offer while walking and passing through some of the life phases of our own, and what are the expected outcome that we want it to be out of the journey. What did we offer along the journey had impact on our future destination, and it is up to all of us to decide which destinations that we want to reach, also with ketentuan dr Allah.

Some of us had failed some of the tests given during the journey, and some have not.

For those who had failed, dun worry too much, as we still have time before our final exam to cover up our lackings and mistakes(the Judgement Day)

The final analysis is only between us and Him, and for that we shall work hard to please Him, no matter what and no matter how.

Find ways for that, and work hard to achieve that, insya Allah there will be a place for us beside Him.

Insya Allah.

:)