Tuesday, June 07, 2005

Syukran

Assalamualaikum wbt,

First of all, syukran jazeelan atas segala tanda ingatan semua :)

Yang paling best, nak komen catatan dr Hany yang saya copy dari blognya kat bawah ni:


HELAI VI : Selamat Hari Lahir

Akhir sekali,
Selamat Hari Lahir Siti Zurina
@ 1 Jun. Moga berbahagia dalam hidup di dunia & di akhirat. Moga baki usia ini menjadi saksi yang membantu Siti di 'sana' kelak. Moga umur ini jadi syafaat yang diberkatiNYA. Moga dikuatkan iman menempuh jalan seorang pendakwah dan hambaNYA yang solehah. :)

Terima kasih atas segalanya :).



Isk isk, advance sungguh ucapan bezday utk saya yer Hany ;). Saya pun tak perasan posting Hany utk saya on 2nd June sbb last week saya bebetul busy dgn preparation for exam pada 4th June, tak sempat nak menjenguk blog org sgt, tu yg tak perasan tetiba dah ada jer posting utk bezday saya. Awal 5 hari pulak tuh, isk isk, mana ler si Hany ni dpt resource ni ;)

Takpe, yang penting ialah tanda ingatan, syukran :)


Birthday Celebration?

Tidak dibuat semalam disebabkan family buat keputusan untuk meraikan bezday saya bersekali dengan bezday adik bongsu saya yang lahir pada 23 June. Lagipun hari sebelumnya saya and siblings makan besar-besaran di Pizza Hut di The Mall. Sbb? Sajer jer sbb alang-alang semua ada di rumah, kami keluar makan bersama. Dalam schedule takde plan pun utk shopping after having lunch, tapi biler balik berbungkus-bungkus plastic bag shopping dibawa balik sekali hehe. Takpelah, sesekali :)

Agenda semalam?

Went to KLCC with Ika, konon2 nak celebrate birthday ler konon. Ended up best friend kpd 'bezday girl' yang terlebih excited hehe. Semalam Ika treat saya dinner. Dah lama tak kuar ngan Tikot sejak demam exam. Biasa ler, biler sampai musim exam jer, mmg kena 'beruzlah' sket :)

Semalam patutnya bezday girl yang dpt hadiah, terbalik pulak semalam biler bezday girl yang belikan hadiah utk bestfriend dia, hehe. Dah lama niat belikan Tikot buku 'Salina' hardcover, tapi biler singgah Kino and cari kat MPH last 3 weeks mcm tak jumpa buku tu, alang2 dah jumpa kat Kino semalam, terus hadiahkan buku tu kat dia.

Harga buku tu?

Mahal.

Tapi tak semahal hadiah buku astronomi yang dia hadiahkan kepada saya utk bezday saya tahun lepas. Saya tak pernah usaha untuk mencari harga buku astronomi tersebut, tapi saya tahu buku itu mahal.

And ada yang lebih mahal lagi dari itu.

Persahabatan rapat kami yang menjangkau 8 tahun (bermula dari kami Pre-U sehingga kini), dan untuk itu saya tidak pernah, dan tidak akan pernah berkira dgn bestfriend saya :)

Oohh yaa, ada satu konsep yang penting diperbincangkan dengan Ika semalam.

Ttg apa yer? ;)

'COOLING EFFECT'. Hehe.

Apa yang ada dengan 'COOLING EFFECT'?

Hmm..kalau tuan punya badan boleh explain sket kat blog dia, best jugak,kan? Hehe.


Semalam saya terima hadiah bezday yang betul-betul saya tidak pernah tersangkakan, dan alhamdulillah saya betul-betul bersyukur ke hadrat Ilahi atas hadiah tersebut.

Tak mahal harganya, tapi cukup mahal pengertiannya bagi saya.

Sebuah Al-Quran.

Memadailah dengan sebuah hadiah yang terkandung di dalamnya seribu pengajaran dan ilmu. Hopefully saya boleh berusaha lebih keras untuk mengutip mutiara-mutiara ilmu dari kitab tersebut.

Wassalam.

P/S: Excited sgt tgk online video taekwondo dr blog Anamuslimah last week. Lama sgt tak practice, kalau kena kejar crook pun agaknya dah tak leh lawan dah hehe. Berazam nak practice balik ni, my younger sis practice karate, dulu selalu practice sparring ngan dia, sejak dah sambung study, dah tak berkesempatan lagi dah.

Saper2 yg interested ngan taekwondo and want to refresh your mind on taegeuk, do visit blog Anamuslimah k.

Last Sunday saya berkesempatan mengikuti slot wawancara Melati (yang menang as The Best Debator dlm Pertandingan Moot Sedunia) di TV3.

Katanya, dia bertemu dengan seorang ulama di Afrika Selatan (seingat saya). Kata-kata nasihat yang diterimanya dari ulama itu:

Do set your dream in life. We must have a dream first, then it will eventually become a vision. Dream for one whole day, and then work to achieve that dream for the whole of your life.

Good advice, heh? :)

Wassalam.

3 comments:

ieka said...

Hmm.. yelah, i received my (late) birthday present on the birthday of my girl-friend.. I guess, maybe u haf to wait on my birthday to receive urs.. hehe

Actually, dah ade dah hadiah tu.. tapi sbb ada org tu in the 1st place kate die taknak keluar kan kan..tibe2 tukar fikiran esoknyer, tak sempat la nak bawa dah.. hehe thanx by the way siti. tercapai dah impian kanak2 aku nak menghabiskan cerite tu.. hahahahha

oh, ttg perkara yg 'gitu2' tu.. mm maybe xyahla ek komen..mende lagha jer tu.. kan (:P). tak baik utk menjaga hati..hahahaha

IeNa said...

Ala, sorry ler Tikot, ko mcm tak tau aku bz memanjang sepanjang 3 bulan ni hehe.

ieka said...

takpe.. it's ok.. tapi sib baik ko kasi cepat kan.. kalau tidak kan mesti aku dah minta mende lain plak.. mungkin minta satu lagi buku yg aku tunjuk kat ko ari tu?;) he he he:D

then, one more thing.. aku takleh updet blog la..ntah nape ntah ade problem ngan login. so tunggulah yer sampai satu masa boleh updet balik:)