Friday, June 15, 2007

Alhamdulillah :)

Assalamulaikum wbt,

Alhamdulillah, adik bongsu saya akhirnya dpt offer buat Medic di Mesir, mencapai cita-citanya yg ingin menjadi doktor sejak kecil, gara2 kami sering push dia jadi doktor kerana tiada seorang pun kakak2 atau abg2nya yg berminat mahu menjadi doktor. Ibu mahu sgt ada di kalangan anaknya yg seramai 8 orang ini menjadi doktor, senang katanya kalau dia atau ahli keluarga sakit, ada org boleh checkkan.

Ketika dia mengkhabarkan berita itu kepada saya, dia menangis. Saya pelik, kenapa menangis..rasa sedih sgt ker nak tinggalkan Matrikulasi Kulim tu?

Dia tak dpt menjawab, and saya buat telahan bahawa dia sering bersolat hajat semoga cita-citanya yang satu ini tercapai. Saya yang sedang gembira dgn perkhabaran itu pun tanpa sedar hampir menitis air mata, baru saya tahu bahawa betapa kuat keinginan dia ingin menjadi seorang doktor, dan betapa dia telah berusaha dgn berdoa dan bersolat hajat kepada Allah, dan akhirnya dikabulkan. Baginya, dia cuma berusaha dan tidak menaruh harapan tinggi untuk dapat offer, sekali dapat dia tak tahu nak kata apa.

Adik saya Eqa pun baru sahaja dapat offer scholarship daripada UM untuk menyambung Doctorate di US atau UK, kini sedang memohon placement. Jangkanya fly awal tahun hadapan.

Alhamdulillah, Allah murahkan rezeki mereka :) Tak sabar pulak rasanya nak melawat derang kat Mesir and US nanti hehe.

What abt me? Nantilah dulu..sekarang ini sedang menikmati keringanan drpd lelah study dahulu. Perancangan untuk sambung Doctorate pun rasanya mcm slow sedikit memandangkan UIA tak nak lecturer with MBA qualifications.

Oklah yer, ingin mengundur diri dahulu...assalamualaikum :)

3 comments:

Hany FF said...

moga siti& adik2 jd insan yg cemerlang dunia & akhirat!!
tumpg gembira. :)

Anonymous said...

congrats to ur sis.. moga succes dunia n success akhirat! :)

IeNa said...

Syukran jazeelan Hany and Dianz :)