Tuesday, January 11, 2005

Ada sesiapa berminat nak jadi volunteer ke Acheh?

Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah semalam ke mesyuarat ad hoc Nisa' di Subang Jaya. Mesyuarat membincangkan ttg usaha membantu Acheh dalam membangunkan kembali program pendidikan dan perubatan di sana.

Yayasan Amal Malaysia ingin bekerjasama dan berbincang dengan Kak Mastura selaku peneraju Nisa' untuk tujuan ini. Semalam mesyuarat juga turut melibatkan ahli MISNA US dan Hizbi UK dalam membincangkan action plan yang bersesuaian untuk program bantuan ini.


Ingin dimaklumkan bahawa Yayasan Amal Malaysia telah berjaya mendapat sponsorship dari Air Asia untuk penerbangan ke Acheh pergi dan balik. Sekarang ni mereka sedang mencari volunteers untuk ke sana, you guys can stay for 1 week or more untuk bantu set up education and medical centre di sana. This opportunity is open to muslimat dan muslimin. Dr Lo' Lo' and her daughter Sakinah telah bertolak ke Acheh this morning untuk melihat tahap sebenar di sana samada muslimat secure dr segi penginapan dan sebagainya sekiranya ada muslimat yang ingin join.

For those interested, please give your name to me asap. We have 4 trips to Acheh:
11/1 - which is today, tak sempat nak pegi pun hehe
15/1
19/1
24/1

Untuk bulan Feb, tarikhnya akan diberikan kemudian.

So anyone interested nak pergi? :)

I'm thinking to go there in February, biiznillah. Sesaper nak accompany me, bolehlah daftarkan nama yer :)

And one more thing, i need help from you guys if you are interested, i've been given amanah to handle donation for anak-anak yatim Acheh untuk Yayasan Amal Malaysia ni. Will collaborate dengan pihak Yayasan Amal untuk tujuan ni. Anyone yg willing to lend your hand for this one, i'll be appreciate it so much. Let say tak dapat pergi Acheh pun, at least kita dah bantu sedaya upaya dari bumi Malaysia ni. I think Ainul boleh bantu me mengenai isu website utk channelkan duit ni, boleh Ainul? :)

The rest, just inform me that you are interested, and i will put your name under my group. Any donation will be put under Yayasan Amal as the organizer, our responsibility is just to help them untuk dapatkan donation sahaja :)

Setakat ni, action plan yang perlu dilaksanakan ialah:

1. Collaborate dgn Yayasan Amal untuk buat link donation di website mereka - Ainul and yg tau pasal IT2 bantu saya utk yg ni boleh?

2. Come out dgn strategy untuk dapatkan donation - yang ni masih belum set up lagi, those yg interested leh bagi nama k.


Tu jer nak inform setakat ni, any inquiry bleh post feedback di sini atau contact me di:
H/P : 013 3414244

YM! : iena_panadol@yahoo.com

Mari contribute mana yang boleh untuk saudara-saudara kita di Acheh k :)

Wassalam.

No comments: