Tuesday, April 04, 2006

:)

Assalamualaikum wbt,

Saya tgh penat + fed up baca report org yg saya sendiri tak tau nk interprete. Awat ler buat report yg susah org nk faham..rasa mcm nak jer kubakar report yg satu ni...huish..garangnya daku hehe.Takdelaa..takdelah sampai nk buat mcm tu hehe.

Series..tgh fed up..so utk mengembalikan semangat berkobar2 nk buat minit meeting ni, terpaksa rest kejap menghilangkan rasa tak best ni..urrgghh.

Skang ni sebenarnya saya buat keje manager, makanya sbb itu saya tak cukup masa nak update blog sbb sememangnya saya tak cukup tangan. Fortunately saya punya sorang assistant who is the new exec yg Tn Hj import masuk dr Unit IT kepada unit saya sekarang bg membantu keje2 saya. Alhamdulillah Kak Marina (her name) ni mmg boleh buat report, but i still have to vet thru her report before submission to Tn Hj. My GM ni particular sket, kang salah kang naya jek. Lagipun the same report will go to our GCFO, another person yg also particular pasal grammar and content. Maut ler saya kalau Kak Marina ni takde..mmg tak mampu nak buat keje yg saya buat skang ni. Giler diversified cabang kerja yg saya kena handle. Berat2 lak tuh..aiyyaa. Mana nk kejar report every month, nk jaga fraud complaint centre, nak jaga financial, HR, admin, tu tak kira Fraud MCM and strategy lagi. Since 3 bulan buat keje manager ni, saya pun dah tak mampu nk baca magazine teknologi utk come out with strategy mcm tahun lepas. Serius tak sempat.

And the best part abt Kak Marina ni, dia actually bestfriend Kak Rudiah kat MMU, mcm mana perangai Kak Rudi, mcm tulah perangai Kak Marina ni, giler2 sket dia ni. Kiranya otai exec pompuan ler kat FMD ni sbb bebudak IO tak berani kacau dia sbb the way dia ckp mmg serius jek kalau ngan lelaki, sbb tu ler tak kena buli. Tapi this thing tak penting untuk diceritakan di sini, the most important thing abt Kak Marina ni ialah dia selalu bagi kata2 peransang for me to go on and take the challenge being in my current post rite now. Yang bebetul made my heart tersentuh when i raised out my tiredness and rasa mcm tak larat doing the manager's job ni during our lunch, she said,

"Allah tak beri dugaan or cabaran yang melampaui pada hambaNya sekiranya hambaNya itu tidak mampu. Allah gives you this task and responsibility becos He knows that you are capable to handle it".

Tersenyum saya sbb dpt peringatan yg bermakna untuk mengingatkan diri supaya jd insan yg bersyukur. I've been given the chance to learn new things at the moment, so why not take the challenge isn't it? Mungkin ada org akan kata, bat apa susah2 buat keje manager sedangkan gaji yg diterima hanya sekadar gaji exec jek? Hmm..terpulang pada interpretation masing-masing. For me, this is an opportunity for me to learn new things, to move forward and see my own potential, and to also see how far i can stretch my capability in manage things. Some people put salary as their priorities, well it's up to them. Kebanyakan org yg berjaya pada hari ini adalah mereka yang bergerak sejauh yg mereka mampu and do extraordinary things beyond their common practices. Why not give a try isn't it? If nanti i really cannot tahan with my job, i can always go back to my GM and say to him that i'm not in position to manage the task efficiently, and he is free to find someone else to replace me then :)

Tapi mmg penat, series penat. Ni belum sampai masanya my semester exam sampai ni, kalau my exam tiba pd bulan 5 ni..mungkin tahap pressure akan menggunung naik time tu. Hopefully Allah permudahkan segalanya, doakan k.

Ok ok, tulis lelama nanti keje pulak tak siap. Later k, assalamualaikum :)

No comments: