Friday, April 14, 2006

Cerita ganas

Assalamualaikum wbt,

I'm not feeling well since last 3 days, having fever and cold. My sore throat did not allow me to eat anything other than porridge and bread. Have no appetite also. Lying on the bed for two days without do anything since i took pills that made me felt sleepy for the whole 2 days.

Last week i had crisis with one of my staff, becoz he did something that was totally unacceptable to me, as her supervisor and also as a friend. I got very angry for that thing he had done to me, and avoided his calls asking for apologies since last 4 days, becoz i was not feeling well and i was so bengang that i felt so jahat not to return his calls whatsoever.

I am someone people used to regard as a friendly person, BUT when someone did something unappropriate to me, there you go, i'll become nasty to that person. I got angry becoz i had highlighted once that i did not like the things that he had initiated that had made me felt so uncomfortable. And he repeated again and that had crossed the line to me.

Yesterday morning he met me asking for forgiveness and i just could not see his face, straight away i said i did not like what he did to me. He said sorry and i just kept quite. I did not felt guilty at all, geram punya pasal. Nasib baik ler my staff ni dah tua, masih ada rasa hormat, kalau tak agaknya mmg mulut ni akan laser sket kot. Huish, jahatnya ler daku. Tapi marahlah sebenarnya, giler2 punyer marah, tak pernah2 saya marah pada anyone mcm tu sepanjang saya kerja kat TM ni. Cuma saya marah jenis tak keluar suara jer, tegur kat SMS pastu senyap mendiamkan diri and buat dek jek kat org tu. Agaknya kalau saya keluar suara, ntah apalah yg akan keluar dr mulut saya time tu. Nasib baik tak pegi return call and marah2 kat my staff ni.

Tapi semalam ada discussion ngan dia, dgn professionalnya buat selamba discuss and tolong dia apa yg patut. Kenalah professionalkan, hal keje n peribadi tak leh campur adukkan (cheaaa..kekadang campur gak hehe). My style kalau ada something yg buat me marah, tak payahlah nak discuss balik bende tu dgn saya sbb saya tak suka discuss bende yg saya tak suka. Once saya dah marah atau say something about it, kiranya habis dahlah, saya anggap bende tu dah lepas. Saya tak suka pendam2 sbb selagi saya pendam, saya tak puas hati, mesti kena lepaskan tak kiralah mcm mana pun. So semalam and hari ni ok kot, insya Allah. Terasa jugak i treated him harshly, tapi saper suh buat me marah, kan dah kena. Dah lama dah naga saya ni berehat dr mengeluarkan apinya, sekali dah keluar mmg rentunglah org tu hohoh. Jahat betul Zurina pepagi Jumaat ni, astaghfirullah.

Oklah yer, nak sambung kerja..jumpa lagi..assalamualaikum wbt :)

P/S: Terasa diri sendiri dah buat satu deviation yg ganas tahap naga hoho. Takpe2, insaf balik after this hehe.

No comments: