Thursday, September 01, 2005

Bulan 8 yang x best

Assalamualaikum wbt,

(1)

Huhu,

Bulan 8 mencatatkan sejarah paling hitam dalam kehidupan kerja saya sbb saya ada perang dingin dgn GM sampai buat saya bengang selama 3 minggu, nasib baik saya ada exam yang menyebabkan fokus saya ter'divert' ke tempat lain. Kalau tak mesti tension jek.

Dun worry, i'm not the first person yang declare perang dingin, Kak Fida and several others dah pernah declare pun. Cumanya yang kali ni ramai pulak managers yang perasan sebab dalam meeting derang nampak saya senyap and Tn Hj pun senyap tak bertegur sapa. Kalau tak biasanya mmg rajin GM menyinggah ke meja saya minta itu and ini. Selama 3 minggu yang lepas, mmg saya pun buat dek jek, GM pun mcm tu jugak.

Tapi jangan salah anggap, bukan salah GM yang menyebabkan situasi ni berlaku. Saya yang silap, tapi saya tak sangka ia boleh bawa perang dingin sebegini rupa. Hehe.Biasa ler, perempuan ganas and hati batu mcm saya ni, tak heran kalau perihal gaduh2 ni. Dari kecik dah biasa gaduh ngan adik2 lelaki saya, so kalau dah besar lagi ler saya tak heran (hehe, statement yang berbahaya ni, ada yang kena buang keje ni kang).

Tapi skang ni ok, apatah lagi we are in the midst of preparing Business Plan 2006. So mmg kena byk interact ngan GM utk formulate strategy. Tahun ni GM ambil pendekatan baru, best jugaklah actually.

Bulan 8 ni juga menyaksikan saya buat keje yang tak pernah saya buat, tapi saya buat jugak demi ingin membantu salah seorang adik kesayangan saya. Bulan 8 ni bebetul banyak menduga kesabaran saya. Seriously, saya bebetul down pada bulan ini sebab saya gaduh ngan GM. Saya benci gaduh ngan org, sbb actually saya rasa tak best. It affects everything, even to my studies and personal life.

Moral of the story...

Next time jgn gaduh ngan GM, atau ngan sesaper pun hehe.

Other than that, sumer ok. Mid term pun ok, kehidupan alhamdulillah ok jugak.

Esok meeting di Menara. Hopefully sumer will be fine as planned.

Apa lagi nak citer yer? Actually lama tak update sbb bz sgt2 sbb skang ni tgh prepare Business Plan 2006, and assignment and project that need to be submitted this weekend and next weekend.

Salam Merdeka pada semua. Moga pemikiran kita semua pun merdeka juga, menjadi mereka yang bebas pemikiran dan akhlak, according to Islam.

Alhamdulillah, bulan 8 sudah berakhir...:D


(2)

Untuk insan2 terluka di bulan 8 ni, bykkan bersabar. Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-hambaNya.

Tiada rezeki di dunia ini, di akhirat sana pasti ada ganjarannya.

Jangan ada yang terjun jambatan atau sungai k.

Banyak lagi keje nak buat ;)

(3)

Syukran pada mereka yang sudi memberikan sumbangan untuk adik Ekram. Alhamdulillah operation berjaya, cuma akan ada operation susulan selepas ini. Pada mereka yang telah menyumbang, barakallahu fiikum, moga Allah membalas budi baik antum, jazakallahu khayr k :)


Wassalam :)

2 comments:

Anonymous said...

He he he..tragedi oktober laa tu.. kalau enti expand skit citer ni boleh wat lirik lagu pe.. cayok cayok.. Hidup Mulia Mati Bahagia

IeNa said...

err..oktober lambat lagi nak sampai, next month k. tragedi ogos betul kot hehe.

bulan september ni ada azam baru, tak nak gaduh ngan GM lagi, sampai saya bertukar ke division lain hoho(ntah biler ler tuh...rasanya akan berada kat sini lagi 2 tahun kot)